شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

تعمیرگاه مرکزی در سال 1402پنج شنبه ها نیز فعالیت دارد

معرفی قطعات اصلی مرسدس بنز

ارائه خدمات تخصصی خدمات امداد و سرویس در محل مرسدس بنز برای نخستین بار در ایران

ایجاد خدمات جدید سرویس بخش در محل از ابتدای سال 1400

تجهیزات عیب یابی بورسکوپ (Borescope)

تجهیزات عیب یابی بورسکوپ (Borescope)5

بورسکوپ؛ از جمله تجهیزات پیشرفته‌ای است که در صنعت خدمات خودرویی استفاده می‌شود. این دستگاه، برای بازدید و بررسی اجزایی از خودرو که برای مکانیک قابل دسترس نیستند و بازدید از آن‌ها زمان و هزینه‌ی زیادی دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طور مثال برای بازدید از داخل محوطه‌ی احتراق موتور و بررسی دیواره‌ی داخلی سیلندر، سطح پیستون و سلامت سوپاپ‌ها حتما نیاز است که سرسیلندر خودرو به‌طور کامل، باز شود. انجام این کار به‌طور معمول، نیازمند زمان و هزینه‌های زیادی خواهد بود. با استفاده از این ابزار، فقط از طریق حفره‌ی محل نصب شمع موتور، می‌توان وارد موتور شد. از این طریق اجزای داخلی از جمله سطح پیستون، دیواره‌ی سیلندر و سوپاپ‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. هم‌چنین با این دستگاه، می‌توان خسارت‌های احتمالی را پیش از باز کردنِ قطعات موتور، پیش‌بینی کرد.

اصول کار این ابزار مانند دستگاه «آندوسکوپی» در پزشکی است. با وارد کردن مفتول جستجوگر Probe  از محدوده‌ای کوچک به داخل موتور، می‌توان محل‌های غیرقابل دسترسی را بررسی کرد. در سرِ میله‌ی جستجوگر، یک دوربین به همراه منبع نورانی تعبیه شده که مکان مورد نظر را مشاهده و بررسی می‌کند.

قابلیتِ جدید این ابزار که به این مدل اضافه شده، قابلیت کنترل و تغییر زاویه‌ی سرِ میله‌ی جستجوگر از راه دور است. به این ترتیب می‌توان تمام جهت‌ها را با جزئیات بیش‌تر، مورد بررسی قرار داد.

درحال‌حاضر یکی از بهترین و کامل‌ترین برندهای بوراسکوبِ موجود در کشور (یعنی برند HAZET) در تعمیرگاه‌های شرکت ستاره ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهره‌گیری از این دستگاه، قابلیت‌های عیب‌یابیِ خودرو را تا میزان بالایی افزایش می‌دهد.

برای پاسخ گویی و ارائه مشاوره فنی از طریق شماره تماس زیر در کنار شما هستیم

021-41716 داخلی 305 و 307

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *