شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

مراسم اهدای جایزه‌ی جهانی لوروس

کانسپت EQT

حس آزادی با وی کلاس

جایزه مسابقه کاپ مرسدس بنز

دریافت جایزه برای موتور دیزلی جدید مرسدس بنز

دریافت جایزه برای موتور دیزلی جدید مرسدس بنز

اهدای جایزه پروفسور فردیناند پورش به anke Kleinschmit در سال ۲۰۱۷ برای موتور دیزلی جدید مرسدس بنز

جایزه پروفسور فردیناند پورش (Ferdinand Porsche) توسط دانشگاه صنعتی وین به Anke Kleinschmit مدیر مرکز تحقیق و توسعه پایداری کمپانی دایملر، اهدا شد. این جایزه برای توسعه و نوآوری در سیستم خروجی گازهای آلاینده موتور های چهارسیلندر دیزلی به دکتر (کلینشمیت) تعلق گرفت. این نوآوری در خودروهای تولیدی این کمپانی از سال ۲۰۱۶ به بعد مورد استفاده قرار گرفته است و تاثیر بسزایی در کاهش خروج نیتروژن دی اکسید که گازی مخرب برای محیط زیست است، داشته. در واقع با استفاده از این سیستم، فشار این گاز، علاوه بر محیط آزمایشگاهی، در شرایط رانندگی واقعی نیز، تاثیر گذار بوده و نتیجه آشکاری در کاهش آلایندگی ها دارد.

جایزه مهندسی خودرو هر دو سال، به افرادی که با تحقیق‌ها و تلاش‌هایشان نقش موثری در طراحی موتورهای خودرو دارند، اهدا می شود. موتور چهارسیلندر دیزلی مذکور، تحت مدیریت دکتر هیل (Bernhard Heil) در آزمایشگاه مرکزی دایملر توسعه یافته است. ویژگی بارز این اختراع، پایین بودن فشار گازهای آلاینده و حفظ بیش از پیش محیط زیست است. این ویژگی، همراه با دیگر مشخصات فنی بهبود یافته، موتور ساخته شده را به یکی از کم آلاینده ترین موتورهای ساخته شده تا کنون تبدیل کرده است. در طراحی سیستم تهویه این موتور، برای کاهش میزان نیتروژن دی اکسید، از سیستم های فشارقوی – فشار ضعیف بهره گیری شده که علاوه بر کاهش میزان آلایندگی، در افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت موتور تاثیر گذار می باشد.

موتور چهار سیلندر دیزلی تولید شده، در تست های قبل هم شهرت بسیار زیادی بین محققین و انستیتوهای استاندارد کیفی کسب کرده است. از بین این نظرات می‌توان به نظر نشریه (industry magazine auto) اشاره کرد: ” کارشناسان ما از میزان فوق العاده پایین آلایندگی موتور چهار سیلندر دیزلی دایملر متعجب شدند!” و همچنین ADAC بعد از تست درون شهری موتور چهار سیلندر دیزلی اشاره کرد: ” سیستم کاهش خروجی گاز نیتروژن دی اکسید به طرز فوق العاده ای بهتر از انتظار ما کار کرد، نتایج در رانندگی شهری و شرایط آزمایشگاهی، بسیار بهتر از مدل‌های قبلی بوده اند”.

از سال ۱۹۷۷ جایزه پروفسور فردیناند پورش، یکی از مهم‌ترین و تاثیر گذارترین جوایز صنعت ماشین سازی و تکنولوژی محسوب می شود. این جایزه هر ساله در دانشگاه صنعتی ویِن و توسط لوییز پیچ (Louise Piech) دختر پروفسور فردیناند پورش، به پیشگامان تکنولوژی در زمینه خودرو سازی اهدا می شود.

منبع:media.daimler.com

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *