شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

مراسم اهدای جایزه‌ی جهانی لوروس

کانسپت EQT

حس آزادی با وی کلاس

جایزه مسابقه کاپ مرسدس بنز

کامیون‌های جدید؛ گل سرسبد مرسدس بنز در نمایشگاه برلین

کامیون‌های جدید؛ گل سرسبد مرسدس بنز در نمایشگاه برلین

تولید مجموعه‌ی جدید کامیون‌های خودکار مرسدس بنز آغاز شد

نمایشگاه وسایل نقلیه‌ی تجاری  IAA در روزهای ۲۰ تا ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۸ در شهر هانوفر برگزار شد. اندکی پس از این برگزاری، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام شد که مرسدس بنز، گل سر سبد خودروهای خود (کامیون‌های Actros) را آماده‌ی عرضه به بازار کرده است. این خودروهای جدید با فناوری به‌روز و پیشرفته، دارای بیش‌ترین ایمنی در سطح جاده‌ها هستند. هم‌چنین تجربه‌ای جدید از رانندگی با کامیون را برای رانندگان به همراه دارند.

مهم‌ترین و جذاب‌ترین نوآوری در این خودرو، «سامانه‌ی کمکی رانندگی فعال» (Active Drive Assist) است. این سامانه در عمل، کامیون‌های مرسدس بنز را در ردیف «خودروهای نیمه خودکار» قرار می‌دهد. «سامانه‌ی کمکی رانندگی فعال» می‌تواند به‌طور مستقل به فرایندهایی از جمله ترمز، سرعت و هدایت خودرو کمک کند. این سامانه بر خلاف دیگر سامانه‌هایی که تنها در سرعت‌هایی خاص عمل می‌کنند، می‌تواند در تمامی دامنه‌های سرعتیِ کامیون‌های جدید مرسدس بنز، عمل‌کردی مطلوب داشته باشد. سامانه‌ی کمکی، با استفاده از اطلاع‌های رادار و دوربین‌ها می‌تواند کنترل‌های عرضی و ترکیبی از کنترل‌های طولی و جانبی را برای خودرو انجام دهد.

«سامانه‌ی کمکی رانندگی فعال» پس از گذراندن آزمایش‌های متعدد، بر روی سامانه‌ی کروز کنترل (Cruise Control) منطبق شده است. این سامانه‌ی مرسدس بنز، با ویژگی‌های توقف، حرکت و کمک به راننده؛ در رعایت الزام‌های خطوطِ روی جاده، عمل‌کردی مطلوب را ارائه می‌دهد. این درحالی است که مسئولیت نظارت بر وضعیت ترافیک جاده، هم‌چنان با راننده‌ی خودرو خواهد بود. این سامانه، پشتیبانی مناسبی از راننده در زمان حرکت خودرو در جاده‌ها به عمل می‌آورد. هم‌چنین سهم مهمی در افزایش ایمنی خودرو در جاده‌ها را بر عهده دارد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *