شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

مراسم اهدای جایزه‌ی جهانی لوروس

کانسپت EQT

حس آزادی با وی کلاس

جایزه مسابقه کاپ مرسدس بنز

رکورد جهانی ضرایب آیرودینامیکی در دست سدان جدید کلاس A مرسدس بنز

رکورد جهانی ضرایب آیرودینامیکی در دست سدان جدید کلاس A مرسدس بنز

مدل جدید مرسدس بنز کلاس A سدان با ضریب درگ (نیروی بازدارنده‌ی آیرودینامیکی) ۰.۲۲ و سطح بادخور ۲.۱۹ متر مربع رکورددار کمترین ضریب درگ در میان خودروهای سواری تمام دنیاست. پیش از این، این رکورد در اختیار مدل کوپه CLA بود.

دفاع از رکوردهای پیشین

در سه دهه‌ی گذشته، مهندسان آیرودینامیک مرسدس بنز بارها و بارها رکوردهایی جدید در ضرایب درگ و کاهش نیروی بازدارنده‌ی خودرو ثبت کرده‌اند. در حال حاضر رکورد جهانی ضریب درگ (Cd) خودروهای سواری در اختیار مدل جدید مرسدس بنز کلاس A سدان با مقدار ۰,۲۲ و نیروی درگ کمتر از ۰٫۴۹ نیوتن است. همچنین مدل جدید کلاس A هاچ‌ بک نیز با ضریب درگ ۰٫۲۵، پیشرفتی در ضرایب آیرودینامیکی مدل پیشین خودش (با ضریب درگ ۰٫۲۶) است.

رکورد جهانی ضرایب آیرودینامیکی در دست سدان جدید کلاس A مرسدس بنز2

کاهش درگ، کاهش مصرف سوخت

خواص آیرودینامیکی بدنه‌ی خودرو تأثیر مستقیم روی مصرف سوخت آن دارد و بهبود ضرایب آیرودینامیکی باعث کاهش مصرف سوخت خودرو در سفرهای هرروزه می‌شود. مهندسان مرسدس بنز، مدل جدید مرسدس بنز کلاس A سدان را با استفاده از شبیه‌ سازی های کامپیوتری و همچنین استفاده از تونل باد با دقیق‌ترین طراحی جزییات برنه، با کمترین ضریب درگ عرضه کرده‌اند.

رکورد جهانی ضرایب آیرودینامیکی در دست سدان جدید کلاس A مرسدس بنز3

طراحی آیرودینامیکی: توجه به جزییات

علاوه بر طراحی بی‌نظری بدنه، در این خودرو با کاهش سطح بادخور در عین افزایش راحتی داخلی اتاق (با استفاده از فناوری‌های جدید درزگیری و یکپارچه‌سازی شاسی بیش از قبل) نیروی بازدارنده‌ی آیرودینامیکی به حداقل مقدار رسیده است.

همچنین در مدل جدید مرسدس بنز کلاس A سدان گلگیرهای جلو و عقب با طراحی دقیقشان هوای گذرنده از کنار خودرو را به بهترین شکل (بهینه از نظر آیرودینامیکی) دور چرخ‌ها می‌گردانند، لاستیک ها و رینگ‌ها نیز از نظر آیرودینامیکی به دقت تنظیم شده‌اند و این خصوصیات مجموعا به رکورد جهانی ضرایب آیرودینامیکی در این خودرو و کمترین ضریب درگ منجر می‌شوند.

رکورد جهانی ضرایب آیرودینامیکی در دست سدان جدید کلاس A مرسدس بنز4

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *