شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

مراسم اهدای جایزه‌ی جهانی لوروس

کانسپت EQT

حس آزادی با وی کلاس

جایزه مسابقه کاپ مرسدس بنز

ركورد جديد فروش مرسدس بنز در نيمه‌ی اول سال

ركورد جديد فروش مرسدس بنز در نيمه‌ی اول سال

مرسدس بنز مي‌تواند پرفروش‌ترين فصل تاريخ خود را سپری کند. از آوريل تا ژوئن امسال، ۵۹۴ هزار و ۵۲۸ مشتري، مرسدس‌هاي جديد خود را تحويل گرفتند (%۱٫۹+). به این ترتيب، مرسدس بنز بيشتر از هر زمان ديگري در نيمه اولِ امسال ماشين فروخت. از ابتداي سال، يك ميليون و ۱۸۸ هزار و ۸۳۲ ماشين با ستاره سه پره در سراسر دنيا به مشتريان تحويل داده شده است. به این ترتيب فروش سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ ميلادي ۳٫۹ درصد رشد داشته است. در شش ماه اول سال، مرسدس بنز  برند پيشرو در ثبت درخواست‌هاي جديد در چندین بازار، از جمله آلمان، فرانسه، روسيه، سوئيس، پرتغال، كره جنوبي، استراليا، آمريكا و كانادا بود.

فروش مرسدس بنز بر اساس بازار و منطقه

در اروپا، مرسدس بنز ۴۷۶ هزار و ۷۹۰ دستگاه خودرو در نيمه اول سال فروخت (-۱٫۵%), كه اين ميزان كمي كمتر از نيمه اول سال ۲۰۱۷ است یعنی دوره‌اي كه بهترين فروش مرسدس بنز در آن ثبت شده است. حداكثر يك سوم از اين ماشين‌ها درآلمان فروخته شد، جايي كه بيش از ۱۵۰ هزار مشتري موفق شدند مرسدس‌ بنزهاي جديد خود را دريافت كنند (-۰٫۲%). در فرانسه،‌ اسپانيا، سوئد، ‌لهستان و دانمارك، نسبت به هرزمان ديگري در نيمه اول سال، ماشين‌هاي بيشتري با ستاره سه پره فروخته شد.

مرسدس بنز نيمه اول سال خود را در منطقه آسيا-پاسيفيك با بهترين فروش تاريخ خود به پايان رساند؛ ۴۹۳ هزار و ۳۵۸ هزار دستگاه،‌ يعني رشدي معادل ۱۲٫۵ درصد. مهمترين عامل اين افزايش فروش،‌ چين بود؛ جايي كه ۳۴۰ هزار و ۱۶۴ خودرو با ستاره‌هاي سه پره در نيمه اول سال فروخته شد. افزايشي معادل ۱۶٫۲ درصد. همچنین در بازارهاي كره جنوبي، ژاپن، هند، تايلند و مالزي فروش در نيمه اول سال، بيشتر از هر زمان ديگري بوده است.

در منطقه آمريكاي شمالي، بين ژانويه تا ژوئن، ۱۹۱ هزار و ۲۴۹ خودروي مرسدس بنز به مشتريان تحويل داده شد (-۱٫۱%). فروش ۱۵۸ هزار و ۸۴۸ دستگاه خودرو در آمريكا، ۱٫۹ درصد كمتر از فروش نيمه اول سال گذشته بود. در كانادا و مكزيك، مرسدس بنز ركوردهاي تازه‌اي در فروش نيمه اول سال ثبت كرد.

ركورد جديد فروش مرسدس بنز در نيمه‌ی اول سال2

فروش مرسدس بنز بر اساس مدل

فروش S-Class Saloon در نيمه اول سال با ۲۷٫۵ درصد رشد به ۴۳ هزار و ۱۰۶ دستگاه رسيد. يكي از دلايل افزايش در فروش مدل لوكس، افزايش تقاضا در بزرگ‌ترين بازار آن بود: چين، ‌آمريكا، كره جنوبي و آلمان! S-Class Saloon ركورد جديدي را در نيمه اول امسال ثبت كرد. از زماني كه اين خودرو به بازار عرضه شده، ‌بيش از ۳۰ هزار دستگاه به مشتري‌ها تحويل داده شده است.

تقاضا براي E-Class Saloon و Estate حالا از هر زمان ديگري بيشتر است. از ابتداي سال، فروش اين مدل به ركورد ۱۸۲ هزار و ۱۳۵ دستگاه (%۰٫۱+) رسيده است. مدل كشيده‌تر E-Class Saloon  محبوبيت بيشتري در نيمه اول سال داشت؛ اين مدل، درست مثل مدل كشيده‌تر C-Class Saloon، ركورد فروش را زد.

با وجود محدوديت توليد مدل‌هاي GLE و GLS در ماه گذشته، SUVهاي مرسدس بنز به ركورد فروش جديدي در نيمه اول سال دست پيدا كرد؛ مجموع ۴۲۲ هزار و ۶۴۵ هزار GLA ،GLC ،GLC Coupé ،GLE ،GLE Coupé ،GLS و G-Class به مشتريان در سراسر دنيا تحويل داده شد (%۹٫۸+). اين افزايش فروش عمدتاً به خاطر خودروی GLC كه يكي از محبوب‌ترين SUV‌هاي مرسدس بنز است ثبت شده است.

ركورد جديد فروش مرسدس بنز در نيمه‌ی اول سال3

اسمارت

با توجه به تحويل ۱۳ هزار مدل «اسمارت فورتو» و «اسمارت فورفور» به مشتري‌ها، فروش اين مدل نسبت به ژوئن سال گذشته ۵ درصد افزايش داشت. در سراسر دنيا، ۶۵ هزار و ۶۶۰ اسمارت از ابتداي سال فروخته شد (%۶٫۰-)، كه بزرگترين بازار آن، آلمان با رشدي دو رقمي (%۲۱٫۲+) بود. دليل اين افزايش فروش، ‌موفقيت مدل‌هاي اسمارت الكتريكي بوده است. برند اسمارت، بيستمين سالگرد خود را در پایان ماه ژوئن جشن گرفت. اولين مدل اسمارت در ابتداي جولاي ۱۹۹۸ از خط توليد كارخانه در هامبورگ خارج شد. از آن زمان، بيش از ۲٫۲ ميليون دستگاه از اين ميكروماشين به مشتريان تحويل داده شده است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *