شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

مراسم اهدای جایزه‌ی جهانی لوروس

کانسپت EQT

حس آزادی با وی کلاس

جایزه مسابقه کاپ مرسدس بنز

سیستم پارک هوشمند خودروهای مرسدس بنز

سیستم پارک هوشمند خودروهای مرسدس بنز

اتوماتیک به سمت پارکینگ!

سیستم هوشمند پارک، با بهره وری از تکنولوژی PARKTRONIC اولین بار توسط مرسدس-بنز رونمایی شد. این سیستم کمک ناوبری، بخشی از رویای رانندگی تمام اتوماتیک در دنیای خودرو ها است. و البته، با تحقیقات و آزمایشات گسترده، امروز می‌توانیم بگوییم تقریبا این رویا در حال به وقوع پیوستن است!

پارک کردن خودرو آسان تر می شود: حتی ماهر ترین راننده ها از سیستم جدید PARKTRONIC (Active Parking Assist) مرسدس-بنز بخاطر راحت تر کردن تجربه رانندگی و پارک خودرو، راضی هستند. این سیستم جدید، علاوه بر مزایای سیستم قبلی برای کمک در پارک خودرو در کنار خیابان و پارکینگ های فضای باز، این بار سیستم هوشمند پارک، در صورتی که خودرو به صورت اتوماتیک پارک شده باشد، با به کنترل گرفتن سیستم ناوبری، خودرو را تا مکان مورد نظر شما، هدایت می کند. این بدان معناست که دیگر نباید نگران پارکینگ های طبقاتی با فضای تنگ باشید.

شش سنسور ultrasound در جلو و شش سنسور حرکتی در عقب، “چشم” های فناوری (Active Parking Assist) هستند. سنسور های گوشه سپر، به منظور افزایش تسلط و اندازه گیری دقیق تر فضای پارک و هدایت دقیق، دارای محدوده عملکرد وسیع تری هستند. در سرعت پایین تر از ۳۰ کیلومتر بر ساعت، سیستم شروع به چک کردن سمت راست خودرو می کند و اولین جای خالی و مناسب پارک را انتخاب کرده و پس از اطلاع به راننده، شروع به پارک کردن خودرو به صورت مناسب و تمام اتوماتیک می کند؛ در صورتی که سمت چپ توسط راننده انتخاب شده باشد، این عملیات برای سمت مخالف انجام شده و مناسب ترین جای پارک، شناسایی شده و خودرو در فضای انتخاب شده پارک می شود. بر روی سوییچ، نشانگری به منظور نشان دادن وضعیت پارک خودرو تعبیه می شود.

فضای مناسب جهت پارک خودرو توسط سیستم اندازه گیری ناوبری (تکنولوژی سونار)، شناسایی می شود. هنگامی که فضای مناسب تشخیص داده شد، یک نشانگر کنار نمایشگر روشن شده و راننده را از وضعیت لحظه ای خودرو هنگام پارک، مطلع می سازد.

منبع:media.daimler.com

سیستم پارک هوشمند خودروهای مرسدس بنز2

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *