شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

مراسم اهدای جایزه‌ی جهانی لوروس

کانسپت EQT

حس آزادی با وی کلاس

جایزه مسابقه کاپ مرسدس بنز

مرسدس بنز مدل E-500

E-500

یادبود خودروی کلاسیک جوانی که 27 سال پیش افسانه ای شد

مرسدس بنز مدل E-500 HIGH-PERFORMANCE (مدل قدرتمند با عملکرد بالا از این سری) دو واقعه ی به خصوص که در بیست و هفت سال قبل اتفاق افتاده را جشن می گیرد

. در مارچ سال 1994 ، یک مدل خاص با تعداد تولید محدود پانصد دستگاه، در نمایشگاه خودروی ژنو رو نمایی شد. در اکتبر همان سال، مرسدس بنز، ده هزارمین دستگاه از مدل E-500 را به یک مشتری، نه یک مشتری معمولی، بلکه راننده سابق تیم فرمول 1 مرسدس بنز، هانس هرمن ، تحویل داد . امروز، یک نمایندگی قدیمی مرسدس بنز با نام “ستاره ی تمام زمان ها” ، نمونه اولیه تمامی کار های افسانه ای تولید شده را به عنوان نمونه کار نگه می دارد. خودروی چهار در با موتور هشت سیلندر وی شکل با عملکرد خودرو های اسپرت، لقب مرسدس بنز جوان گرفت.

این خودرو مانند یک کت شلوار سفارشی به صاحبش می آید. در دهمین روز از اکتبر سال 1994 ، بیست و هفت سال قبل، مرسدس بنز ده هزارمین دستگاه E-500 HP را به هانس هرمن تقدیم کرد. راننده سابق مرسدس بنز در سال های 1954 و 1955 ، اکنون با مدلی از سری E مواجه شده که طراحی خارجی مسحور کننده و عملکردی در حد یک خودروی اسپورت دارد .  در کارخانه ی پورشه، جایی که خودرو های سوپر اسپورت رده بالا، در سال های 1990 تا 1995 ، مونتاژ نهایی می شدند . در کل تعداد 10479 دستگاه E-500 ، تا سال 1993 ساخته شد . بدین ترتیب ، هانس هرمر یکی از آخرین مدل های E-500 را دریافت کرد.

در روز های 10 تا 20 مارچ سال 1994 ، این خودرو در نمایشگاه ژنو ، جایی که مرسدس بنز مدل کم یاب E-500 را رونمایی کرد، این خودرو در نمایشگاه ژنو غوغا به پا کرد . این خودرو در رنگ های مشکی و نقره ای در دسترس بود. از ویژگی های آن می شود به رینگ های آلیاژی اشاره کرد که هم طرح مدل 190 E 2.5 16 اوولوشن II و طراحی داخلی منحصر به فرد ( چرم خاکستری ، سبز یا قرمز و تودوزی های مشکی ) در دسترس بود.

این آپشن ها، ارزش خرید E-500 و درخواست برای خرید آن را از آنچه بود بالا تر برد. این همان چیزی است که بروشور می گوید : احساس خوبی است که بدانید تنها 499 علاقه مند دیگر افتخار داشتن این خودرو را دارند. درکنار عملکرد و امکانات لوکس، E500 با داشتن کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، کنترل لغزش (ASR) و سیستم ترمز ضد قفل (ABS) ، با آخرین استاندارد های ایمنی هماهنگی دارد. ادعا های بروشور در 27 سال قبل : ” با تمام این ها ، این بسیار خودروی سریعی است. یک مرسدس بنز تمام عیار ! البته یک مرسدس فوق العاده !”

خودروی اسپرتی به زیبایی یک کت شلوار سفارشی

داستان موفقیت E-500 از نمایشگاه خودروی پاریس در سال 1990 شروع شد . مرسدس بنز، در این نمایشگاه پرچمدارِ 124 مدل خودروی تولیدی خود، که از سال 1984 موفق عمل کرده اند را با موتور هشت سیلندر وی شکل با حجم پنج لیتری را با نام E-500 رونمایی کرد. تنها با دوبار مشاهده میتوان تفاوت بین این خودرو با 326 اسب بخار قدرت را با مدل مشابهش تشخیص داد . اسپویلر صندوق عقب کمی تغییر کرده، بدنه ای که 23 میلیمتر ارتفاع کمتری دارد و جلوپنجره  متفاوت به علاوه ی چراغ های مه شکن، آن را به عنوان مدلی رده بالا معرفی می کند. هر کس که به این خودرو نگاه می کند، زیبایی آن را می ستاید .

ویژگی ای که این خودروی چهار در را از هم رده ای هایش متفاوت می کند، عملکردش است. با گیربکس چهار سرعته ی اتوماتیک به عنوان استاندارد، E500 میتوان سرعت خود را در 5.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و سقف سرعتی (محدود شده) در حدود 250 کیلومتر بر ساعت دارد . موتور هشت سیلندر وی شکل با 32 سوپاپ مدل M119 با حجمی در حدود 4973 سانتی متر مکعب ، در قسمت­هایی مانند سیستم انژکتور بوش مدل LH-JETRONIC با سیستم تزریق هوای گرم که برای اولین بار در این موتور استفاده شده است، با مدل 500SL متفاوت است. ساختمان کلی موتور نیز تقویت شده تا به ارتفاع کمتری برای نقطه ی ثقل خودرو برسند .

مجله ی خودرو “جاده و مسیر مسابقه” در نسخه ی 5/1992 می نویسد : 500 E یک خودروی چهار در با عملکردی عالی و با شکوه است. شمایلی بدون نقص دارد؛ کمرنگ ، ترسناک ، اما مثل AMG HAMMER یا مرسدس بنز 600SEL ، خود را به رخ شما نمی کشد ” . خوب به نظر می رسد ( هیچ چیز مثل صدای غرش یک موتور وی هشت نمی شود). به اندازه نا معقولی برای یک ماشین چهار در خانوادگی سریع است ( 155 مایل بر ساعت ، محدود کننده الکترونیکی) . تمام انتظار های شما از یک مرسدس را بر آورده می کند. اما چیز های بیشتری در آستین خود دارد. بیشتر، قدرت اسب بخار و اخلاقی که می گوید … “خوب ، خودتون میدونید چی میگم

مدل برتر کلاس E و کلاسیک جوان افسانه ای

مرسدس بنز 500E توسط پورشه در ژوفنهاوزن-استوتگارت، از طرف مرسدس بنز ساخته شده است . این کارخانه ی ساخت خودرو های اسپرت، زود تر از موعد تولید این مدل را تکمیل کرد . به دلیل نبود فضای کافی برای تولید این خودرو در کارخانه های مرسدس بنز ، پورشه وظیفه  مونتاژ این مدل را بر عهده گرفت. در آن زمان، مرسدس بنز بدنه را به رنگ سفید، در کارخانه های خود به همراه قطعات دیگر در شهر های زیندلفینگن و آونترتورکهایم ساخته و برای مونتاژ نهایی به تسوفنهاوزن ارسال می­کرد­. تعداد کم تولید شده (500 دستگاه) نیز با خط تولید پورشه سازگاری خوبی داشت.

در سال 1993 ، 500E از آخرین سری مدل های 124 بود که به تولید رسید. این خودرو مدل برتر کلاس E از تولیدات مرسدس بنز بود که در رده ی متوسط رو به بالا قرار می گرفت. نام خودرو مانند تغییراتی که در خود خودرو اتفاق افتاد از 500E به E500 NEW تغییر پیدا کرد. در همین زمان طراحی نیز مورد تجدید نظر قرار گرفت و شامل تغییراتی مانند رادیاتور یکپارچه، لنز های بدون رنگ برای چراغ های راهنمای جلو، چرغ های عقب دو رنگ و خطوطی متفاوت در طراحی عقب خودرو می شود .

تولیدE500 نیز مانند سایر مدل های کلاس E از سری مدل های 124 در سال 1995 متوقف شد. از آن زمان، مرسدس-AMG سنت این خودرو های چهار در با عملکرد بالا را ادامه داده و آن ها را به بالاترین استاندارد های عملکرد و تجربه ی رانندگی تجهیز کرده تا به مدل های برتر در کل خودرو های مرسدس بنز تبدیل شوند . البته مشتریان در اوایل سال 1995 از نخریدن یک خودروی چهاردر اسپورت پشیمان شده بودند .

امروزه E500 و 500E از پرطرفدار ترین خودرو های کلاسیک جوان بوده و در رویداد های مختلف به نمایش در می آیند . برای مثال در سپتامبر سال 2018 یک E500 که متعلق به رییس شرکت مرسدس بنز بود در یازدهمین مسابقات رالی کلاسیک هامبورگ-برلین شرکت کرد .

“ستاره ی تمام زمان ها” یکی از نمایشگاه های کلاسیک مرسدس بنز، به طرفداران کمک می کند تا خاطره ی اشتیاق به دست آوردن یک E500 را به یاد بیاورند. این دلیل وجود E500 و 500E در کلکسیون این نمایشگاه است .

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *