شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

مراسم اهدای جایزه‌ی جهانی لوروس

کانسپت EQT

حس آزادی با وی کلاس

جایزه مسابقه کاپ مرسدس بنز

میزان فرمان در خودروهای مرسدس بنز

میزان فرمان در خودروهای مرسدس بنز2

برای دستیابی به هدایتِ هر چه بهتر خودرو، پایداری خودرو بر سطح جاده و انتقال مناسبِ وزن‌ افراد و بار در خودرو، انجام «میزان فرمان» از اهمیت بالایی برخوردار است. در وسایل نقلیه، برای هماهنگی چرخ‌ها و زاویه‌ی قرارگیری آن‌ها بر سطح جاده در حالت‌های مختلفِ حرکتی و ایستایی، از مجموعه‌ قطعه‌ها در سیستم تعلیق استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها دارای طراحی‌های پیچیده و زوایایی متعدد هستند. اصول طراحی این قطعه‌ها بر اساس سیستمِ «هندسه‌ی تعلیق» یا  Suspension  Geometry انجام می‌شود. پس از تولید قطعه‌ها و تکمیل روند تولید خودرو، چگونگی انجام تنظیمات مجاز در هر طراحی، توسط سازنده‌های خودرو به نماینده‌های خدمات پس از فروش ابلاغ شده و آموزش‌های لازم نیز به کارشناس‌های نمایندگی‌ها داده می‌شود. شرکت دایملر در این زمینه از پیشگام‌ها و نوآورهای نامدار سیستم تعلیق و تنظیمات آن شناخته می‌شود.

پس از کارکرد خودرو در جاده‌ها و خیابان‌هایی با سطوحِ ناهمواریِ مختلف، سیستم تعلیق خودرو، ضربات و فشارهایی را متحمل می‌شود که به مرور زمان باعث از تنظیم خارج شدنِ این اجزاء خواهد شد. علت دیگری که انجام میزان فرمان را اجتناب‌ناپذیر می‌کند، وقوع تصادف‌های رانندگی است. متناسب با نوع و میزان وارد آمدن ضربه به خودرو، قطعه‌های مختلف و یا حتی شاسی ممکن است دچار اشکال شوند. انجام عیب‌یابی و تصحیح تنظیمات سیستم تعلیق خودرو؛ به‌ویژه در خودروهای مرسدس بنز؛ با توجه به دقتِ انجام گرفته در طراحی و ساخت سیستم تعلیق در آن‌ها، نیازمند استفاده از ابزار توصیه شده و اطلاعات کارخانه‌ی سازنده است. سیستم تعلیق با پیشرفت‌های قابل توجهی که داشته، برای عیب‌یابی و رفع عیب در سیستم‌هایی مانند Active Body Control ،AIRMATIC ،Magic Body Control نیاز به تخصص و بهره‌گیری از تجهیزات مناسب دارد. در صورت رعایت نکردنِ موارد توصیه شده و انجام دست‌کاری‌ها وتعمیرات خارج از سیستمِ نمایندگی‌های مجاز، احتمال عدم پایداری خودرو، فرمان‌پذیری نامناسبِ خودرو و لاستیک‌سایی وجود دارد.

میزان فرمان در خودروهای مرسدس بنز

شرکت دایملر برای انجام میزان فرمان، استفاده از برخی دستگاه‌هایی که مورد آزمایش قرار گرفته  و به تایید رسیده‌اند را توصیه می‌کند. این دستگاه‌ها و تجهیزات توسط شرکت‌های بزرگ و نامدار ساخته‌شده، قابلیت نصب نرم‌افزارهای لازم و به‌روزرسانی این نرم‌افزارها و هم‌چنین قابلیت به‌روزرسانی اطلاعات فنی و زوایای قطعه‌های خودروهای مرسدس بنز را دارا هستند. یکی از بهترین و معتبرترینِ این شرکت‌ها که کیفیت عملکرد آن مورد تایید دایملر بوده و از شهرت بسیاری نیز در جهان برخوردار است، شرکت Hofmann است.

در حال حاضر تعمیرگاه مرکزی شرکت ستاره ایران، مجهز به انواع پیشرفته‌ی دستگاه Hofmann است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *