شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

مراسم اهدای جایزه‌ی جهانی لوروس

کانسپت EQT

حس آزادی با وی کلاس

جایزه مسابقه کاپ مرسدس بنز

اتحاد بوش و دایملر برای همکاری در ساخت یک سیستم کاملا بدون راننده و خودکار

اتحاد بوش و دایملر برای همکاری در ساخت یک سیستم کاملا بدون راننده و خودکار

آینده حمل‌ و نقل شهری

دو شرکت بوش و دیملر با همکاری یکدیگر به دنبال توسعه رانندگیه بدون راننده و کاملا خودکار تا اوایل دهه آینده می‌باشند.

هدف این همکاری ایجاد و ارائه یک سیستم آماده تولید برای خودرو‌های بدون راننده در جاده‌های عمومی‌ شهریست.

بوش اشتوتگارت و دایملر در راستای‌ پیشرفت در ایجاد رانندگی‌ بدون راننده و کاملا خودکار با یکدیگر متحد و وارد یک توافق دوجانبه به منظور راه اندازی سیستم رانندگی‌ کاملا خودکار (SAI سطح ۴) و بدون راننده (SAI سطح ۵) در جاده‌های شهری تا اوایل دهه آتی شده اند. هدف از این ماموریت تولید یک نرم‌افزار و الگوریتم برای سیستم ماشین‌های خودران است. در این پروژه تخصص تولید کننده تراز اول و سرآمد جهان در وسایل نقلیه و تخصص بزرگترین تامین کننده دنیا در سخت افزار و سیستم، گرد هم آمده اند. همکاریهای بعدی، معرفی‌ اولین سری از این فناوری امن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تضمین خواهد کرد.

با معرفی‌ رانندگی‌ کاملا خودکار و بدون راننده به محیط شهری، بوش و دایملر قصد ارتقا روانی‌ ترافیک در شهرها، رسیدن به امنیت در جاده و پی‌ریزی روش نوین بر عملکرد ترافیک در آینده را دارند. در کنار دیگر چیز‌ها این فناوری باعث جهشی در استفاده مشترک و همگانی از خودروها خواهد شد. این امکان به مردم داده می‌شود تا بهترین استفاده از زمان خود در وسایل نقلیه را داشته و باعث ایجاد فرصتی برای افراد فاقد گواهینامه خواهد شد. به عنوانه مثال هدف اولیه این پروژه دستیابی به پیشرفتی آمادهٔ تولید، در سیستم رانندگیست که به خودروها این اجازه را می‌دهد تا بطور کامل بدون دخالت راننده در شهر حرکت کنند. ایده پشت این ماجرا این است که وسایل نقلیه باید در خدمت راننده باشند و برای او کار کنند نه برعکس. در مکان‌های مشخصی از شهر مشتریان می‌توانند یک ماشین بدون راننده عمومی را توسط گوشی هوشمند خود سفارش داده و ماشین خود را به کاربر رسانده و به ادامه مسیر می‌پردازد.

اتحاد بوش و دایملر برای همکاری در ساخت یک سیستم کاملا بدون راننده و خودکار2
دایملر در یک نگاه

دایملر یکی‌ از موفق‌ترین شرکتهای تولید خودرو است. با داشتن ماشینها و ون‌های مرسدس بنز، کامیون‌ها اتوبوس‌ها و بخش خدمات مالی و تجاری دایملر این گروه یک ازرهبرن تامین کنند خودروهای تراز اول و بزرگترین تولید کننده خودروهای تجاری می‌باشد. خدمات مالی دایملر اقدام به تامین مالی، لیزینگ ،مدیریت ناوگان، بیمه ،سرمایه گذاری و کارتهای اعتباری و همچنین خدمات نوآورانه حمل و نقل و جابجایی مینماید.

مؤسسان این کمپانی گتلیب دایملر و کارل بنز با اختراع اولین خورد‌و در سال ۱۸۸۶ تاریخ ساز شدند. امروزه دایملر به عنوان پیشگام در مهندسی‌ خودرو در مسیر شکل دادن به آینده جابجایی و حرکت به وسیله تمرکز بر فناوری‌های خلاقانه و دوست دار طبیعت و همچنین وسایل نقلیه امن و برتر که الهام بخش و دلفریب باشند ادامه میدهد.

این شرکت با هدف ممکن سازی رانندگی‌ بدون آلودگی‌ (تولید وسایل نقلیه بدون پسماند) در دراز مدت دائماً درحال سرمایه گذاری بر روی توسعه انرژی‌های جایگزین سوخت خودرو از ماشین‌های هیبریدی گرفته تا خودروهای تمام برقی‌ که دارای باطری و سلولهای سوخت هستند می‌باشد. افزون بر آن‌ این شرکت به فعالیت در راستای ترویج رانندگی‌ بدون تصادف و ایجاد شبکه هوشمند در عمق ماشینهای خودران می‌پردازد. این فقط یک نمونه از چگونگی‌ مواجه شدن دایملر با چالش مسئولیت خود در قبال جامعه و محیط زیست و پذیرفتن آن با آغوش باز می‌باشد.

دایملر وسایل نقلیه و خدمات خود را تقریبا در تمام کشورهای دنیا می‌فروشد و در اروپا، شمال و جنوب آمریکا، آسیا و آفریقا دارای کارخانه‌های تولید می‌باشد. علاوه بر مرسدس بنز که با ‌‌ارزشترین خودروی اعلا و برند برتر دنیا می‌باشد، Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach and Mercedes me‌، برند‌های سرمایه‌گذاری کنونی شرکت دایملر شامل smart, EQ, Freightliner, Western Star, BharatBenz, FUSO, Setra  و  Thomas Built Busesمی‌شود. همچنین خدمات مالی دایملر شامل بانک مرسدس بنز، خدمات مالی مرسدس بنز، شرکت سرمایه گذاری دایملر تراک، شرکتهای moovel, car2go  و  mytaxi می‌باشد. این شرکت در بازار بورس اشتوتگارت و فرانکفورت ( با شاخص DAI) حضور دارد. در سال ۲۰۱۶ تعداد ۲۸۲۴۸۸ نفر توسط این گروه استخدام گشت و تعداد ۳ میلیون وسیله نقلیه به فروش رفت که حاصل آن درآمد ۱۵۳.۳ میلیارد یورو و سود ناخالص ۱۲.۹ میلیارد یورو بود.

اتحاد بوش و دایملر برای همکاری در ساخت یک سیستم کاملا بدون راننده و خودکار3

آنچه در مورد CASE باید بدانیم

CASE- این حروف آینده مرسدس بنز را شکل خواهد داد. این ها مخفف ستونهای استراتژیک ارتباط (Connected) رانندگی‌ بدون راننده (Autonomous) کاربری منعطف (Shared & Services) و سیستم رانندی الکتریکی (Electric)، که با ذکاوت تمام توسط شرکت با یکدیگر ادغام خواهند شد. ماشین‌های مرسدس بنز از گذشته نقش اصلی‌ در هر ۴ حوزه ایفا میکنند، به عنوان مثل تمام فعالیتهای حوزه ارتباطات بر روی برند دیجیتالی Mercedes Me متمرکز شده که به مشتریان امکان دسترسی به طیف وصیع و شخصی‌ سازی شده خدمات از طریق APP، وبسایت یا مستقیماً از دیگر خودروها را میدهد. برای سالها در مسیر رانندگی‌ خودکار مرسدس بنز در رأس محور توسعه بوده و بطور مداوم معیارها را تعیین کرده است. به این منظور مهندسان مرسدس از چیزی ک با عنوان ترکیب حسگرها شناخته میشود استفاده میکنند. اطلاعات حسگر‌های مختلف مانند دوربین‌ها ، فراصوت و رادار به طرز هوشمندانه‌ای ادغام و تحلیل میشوند. همچنین در هنگام به اشتراک گذاری سازنده خودرو با سیستم car2go پیشگام است. با حدود ۲ میلیون کاربر این شرکت بزرگترین فراهم کنند در حوزه به اشتراک گذاری شناور است. مرسدس بنز به دنبال یک رویکرد جامع در راستای الکتریکی سازی انرژی مصرفی پیش میرود. جدا از برند ایکیو در کنار خانواده وسایل نقلیه مرسدس بنز همچنین درحال توسعه یک اکوسیستم جامع است که در کنار خود خودرو شامل طیف جامعی از خدمات الکتریکی مرتبط با جا به جایی میشود.گستره این اکوسیستم از خدمات هوشمند، ذخیره واحد‌های انرژی برای مشتریان خصوصی و تجاری و همچنین فنّ آوری‌های شارژ کردن مانند شارژ القایی تا بازیافت پایدار می‌باشد. این فعالیت‌ها با یک تشکیلات جدید به منظور پیشبرد هر ۴ ستون به طور مساوی تجمیع میشود.

منبع: Mercedes-Benz.com

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *