شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

مراسم اهدای جایزه‌ی جهانی لوروس

کانسپت EQT

حس آزادی با وی کلاس

جایزه مسابقه کاپ مرسدس بنز

مرسدس بنز EQ Silver Arrow 02

مرسدس بنز EQ Silver Arrow 02

فصل 7: ما شهر را هدایت می­کنیم.

تیم مرسدس بنز EQ Silver Arrow 02 فرمول E (Mercedes-Benz EQ Formula E Team) خود را برای دومین فصل حضور در پیست­های مسابقه­ای سانتیاگو، لندن و همه ایستگاه­های بین آنها آماده می­کند.

مرسدس بنز در سال 2019 فصل جدیدی را در تاریخ مسابقات خود گشود و بلافاصله شروع موفقیت آمیزی را تجربه کرد، چرا که استوفن واندورن (Stoffel Vandoorne) در اولین مسابقه، تیم مرسدس بنز EQ Silver Arrow 02 فرمول E را به سکوی پایان رساند. در طول فصل، رقابت پذیری این تیم به صورت مستمر پیشرفت کرد و فصل را با نتیجه 1 بر 2 به سود استوفل (Stoffel) و نیک (Nyck) به پایان رساند.

دوازده ماه بعد این تیم در حال آماده شدن برای دومین فصل حضور در سری مسابقات تماماً الکتریکی هستند، مسابقاتی که اکنون با ورود به هفتمین سال خود توانسته موقعیتی رسمی در لیگ جهانی (FIA World Championship) پیدا کند.

راننده­های کمپین دوم بدون تغییر باقی مانده­اند: این تیم با حفظ نیک دی وریس (Nyck de Vries) و استوفن واندورن، ترجیح داده که روند قبلی خود را ادامه دهد. این امر با توجه به عملکرد عالی آنها در مسیریابی و تجربه ارزشمندی که آنها در طول شش فصل کسب کرده­اند، جای تعجب ندارد.

این تیم انتظار دارد در فصل آینده با چالش­های جدیدی، چه در داخل و چه در خارج از مسیر مسابقه مواجه شود. این تیم برای رقابت با قوی­ترین راننده­ها، تیم­ها و تولید کنندگان برنامه ریزی کرده است؛ برنامه ریزی که نه تنها شامل عملکرد می­شود، بلکه مواردی مانند هماهنگی در کار تیمی، مدیریت هوشمند انرژی و استراتژی­های دقیق حساب شده را نیز در بر می­گیرد.

به علاوه به دلیل شیوع بیماری همه­گیر کرونا، سازمان دهندگان و تیم­ها باید برای پاسخ انعطاف پذیر به تغییرات شرایط آماده باشند؛ از این رو تجربه فرمول E می­تواند ،خاطرات اطمینان و آرامش فصل هفت را برای طرفداران این تیم در سراسر جهان زنده کند.

تقویم مسابقات

تاریخE-Prix
16/01/2021سانتیاگو، شیلی
17/01/2021سانتیاگو، شیلی
26/01/2021دیره، عربستان سعودی
27/01/2021دیره، عربستان سعودی

وضعیت تقویم 21/2020

پیش از مسابقات جهانی 2020/21 ABB FIA Formula E؛ فرمول E و FIA تقویم به روز شده ست­های مسابقات را تائید خواهند کرد.

ست اول – دورهای 1 تا 4 که شامل دو دور مسابقه تیمی در یک روز است، ابتدا در سانتیاگو و سپس در دیره برگزار می­شود. ست بعدی مسابقات در اوایل سال 2021 تائید می­شود. همه به روزرسانی­های تقویم منوط به تائید شورای جهانی ورزش­های موتوری FIA است.

یک پیکان نقره­ای برای شهر (A Silver Arrow for the City)

تیم مرسدس بنز EQ فرمول E در دومین فصل این سری قصد، دارد بار دیگر یک خودروی مسابقه­ای تماماً الکتریکی را به میدان پیست­های مسابقه­ای بزرگ­ترین شهرهای جهان بفرستد.

این برند ستاره سه پر، سال گذشته از اولین خودروی مسابقه­ای تماماً الکتریکی خود رونمایی کرد و آن چیزی نبود جز مرسدس بنز چشم ­نواز EQ Silver Arrow 01. اتوموبیل­های فرمول E مرسدس بنز از زمان عرضه مدل Gen2 از لحاظ بصری به دلیل طراحی منحصر به فرد و فوق مدرن خود همواره چشم نوازتر شده­اند.

ظاهر مرسدس بنز EQ Silver Arrow 02 نسبت به مدل قبلی  خود، تکامل یافته تر است. در قسمت عقب اتوموبیل ستاره­های بزرگ نقره­ای الگوی متمایز مرسدس بنز را می­سازند و هیچ تردیدی در اینکه این یک پیکان نقره­ای است، باقی نمی­گذارند. خطوط دقیق رونده EQ-blue در تمام طول خودرو گسترش پیدا می­کنند. این خطوط به مرسدس بنز EQ Silver Arrow 02 پویایی می­بخشند و با رنگ آبی­شان برند EQ را برجسته­تر می­کنند.

این خودرو حداکثر توان 250 کیلو وات را برای احراز صلاحیت و یا در هنگام استقرار Fanboost تولید می­کند. اما در حالت مسابقه براساس مقررات، خروجی به دویست کیلو وات محدود می­شود. شتاب صفر تا صد (کیلومتر بر ساعت) این خودرو تقریباً 2.8 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 280 کیلومتر در ساعت می­رسد. نیروی محرکه این اتومبیل شامل یک اینورتر، موتور، گیربکس، قسمت­هایی از محور عقب خودرو و نرم­افزاری برای مدیریت انرژی است. شاسی­های این اتومبیل­ها برخلاف شاسی­های استاندارد، ممکن است به شکلی آزادانه توسط تیم­ها و تولیدکنندگان ساخته شوند.

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow 02

ابعاد

طول کلی5160 میلی متر
عرض کلی
1770 میلی متر
ارتفاع1050 میلی متر
عاج جلو1553 میلی متر
عاج عقب1505 میلی متر
ارتفاع سواریحداکثر 75 میلی متر
فاصله دو محور3100 میلی متر
حداقل وزن (شامل محرک)903 کیلوگرم (باتری: 385 کیلوگرم)

عملکرد

باتری (وزن):385 کیلوگرم
باتری (ظرفیت)52 کیلو وات ساعت
باتری (زمان شارژ)45 دقیقه
توان خروجی (تمرین و اثبات صلاحیت)حداکثر 250 کیلو وات (340 hp)
توان خروجی (مسابقه)حداکثر 200 کیلو وات (272 hp)
حالت تهاجمیحداکثر 235 کیلو وات (319 hp)
FanBoostحداکثر 250 کیلو وات (340 hp)
حداکثر سرعت280 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد (کیلومتر بر ساعت)تقریبا 2.8 ثانیه

مرسدس بنز EQ

مرسدس بنز EQ چیزی فراتر از یک اتومبیل برقی است. این به معنای پیشرفت و جهش به جلو است. EQ شهامت این را دارد که همه چیز را به هم بریزد. EQ مرکز تجمع نرم­افزارهای پیشرفته و نوآوری­های دیجیتال برای جلب مشتریانی است که به دنبال فن­آوری­های برتر هستند.

این برند به مدد بهره­گیری از دنیای معماری مبتنی بر نرم­افزار، به روزرسانی­های بی­سیم و دیجیتالی شدن به مشتریان خود این امکان را می­دهد که جلوتر از فن­آوری حرکت کنند. بنابراین در حالی که نیروی محرکه الکتریکی آینده امروز هستند، در بلند مدت قطعاً فن­آوری­های دیگری نیز ظهور خواهند کرد. EQ مدت­ها قبل از ورود نوآوری­ها به تمامی ابعاد ناوگان حمل و نقل، آنها را کشف خواهد کرد.

رقابت در مسابقات فرمول E نشان دهنده این طرز تفکر است. ما می­توانیم با وجود مرسدس بنز EQ Silver Arrow 02، عملکرد و نوآوری­های فن­آورانه نیروی محرکه الکتریکی خود را در پیست­های مسابقه نشان دهیم. با شرکت در مسابقات اتومبیلرانی برگزار شده در شهرهای بزرگ، ما نیز به بخشی از این رویدادهای منحصر به فرد تبدیل می­شویم. این بستر تجربی و سبک زندگی ما به ما این امکان را می­دهد که ایده­های خود را برای پویایی فردا به نمایش بگذاریم. در این مسیر ما با مخاطبان مترقی جدیدی ارتباط برقرار می­کنیم و جایگاه EQ  را به آنها نشان می­دهیم و نه تنها با محصولات خود بلکه با طرز تفکر خود آنها را هیجان زده می­کنیم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *