شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

مراسم اهدای جایزه‌ی جهانی لوروس

کانسپت EQT

حس آزادی با وی کلاس

جایزه مسابقه کاپ مرسدس بنز

نگاهی کلی به مرسدس بنز کلاس S مدل 2021

نگاهی کلی به مرسدس بنز کلاس S مدل 2021

تجربه‌ای کاملاً تازه از یک اتومبیل لوکس

درون خودروی کلاس اس جدید، سطح تازه‌ای از یک خودروی لوکس را به نمایش می‌گذارد. طراحان در این اتومبیل راحتی را با ظرافت و کیفیت ترکیب کرده‌اند. داشبورد و طراحی جدید آن، طراحی مدرن سطوح و چینش ارگونومیک نمایشگر از ویژگی‌های خاص و خیره کننده آن هستند. اما احساس راحتی که این اتومبیل به سرنشینان خود منتقل می‌کند، گام را حتی از آن هم فراتر می‌گذارد: مرسدس کلاس اس با کیفیت بالای سواری و صداهای مزاحم بسیار پایین، در کنار گستره وسیعی از برنامه‌های انرژی بخش، به فکر حال خوب سرنشینان خود است. سیستم تهویه هوای کارآمد این اتومبیل نیز که قابلیت تازه خود را با نام جدید “کنترل هوای انرژی بخش” (ENERFIZING Air Control) نمایش می‌دهد، تضمین کننده سلامت سرنشینان است. مرسدس بنز کلاس اس جدید در زمینه‌های گوناگونی هوشمندتر شده و باید به شما اطلاع دهیم که تجربه رانندگی با آن، واقعاً در سطح متفاوتی قرار دارد. نوآوری‌های دیجیتال، مانند آنچه در MBUX (Mercedes-Benz User Experience) شاهد آن هستیم، به همراه ابداعات تازه‌ای که لذت رانندگی را دوچندان کرده و در عین حال آن را ایمن‌تر می‌کنند. در میان آنها نمونه‌هایی مانند سیستم فرمان پذیری محور عقب به همراه زاویه فرمان زیاد، در کنار نوآوری‌های ایمنی مانند کیسه هوای عقب به چشم می‌خورد. عملکرد تازه سیستم پیش ایمنی، در سیستم تعلیق کنترل الکترونیکی فعال بدنه (E-ACTIVE BODY CONTROL)، می‌تواند ارتفاع بدنه خودرو را (در هر یک از دو سمت) دقیقاً پیش از برخورد جانبی قریب الوقوع بالا ببرد. در راستای توسعه بیشتر سیستماتیک نیز، سیستم‌های رانندگی کمکی بیش از پیش در مسیر رانندگی اتوماتیک جابجا شده‌اند. برای مثال به خاطر حسگرهای محیطی ارتقاء یافته، سیستم‌های پارک خودرو در مانورهای با سرعت‌ پایین از راننده حمایت بهتری می‌کنند. به کار گیری سیستم MBUX به این معنی است که حالا دید و تسلط راننده  وارد سطح جدیدی در صنعت خودرو شده است.

MBUX بعد تازه‌ای از شخصی سازی و تعامل

طی سال‌های اخیر هیچ نوآوری دیگری به اندازه MBUX اینچنین به صورت بنیادی عملکرد مرسدس بنز را تغییر نداده است. نسل دوم این سیستم دارای توانمندی یادگیری است که هم اکنون درکلاس اس جدید برای اولین بار به نمایش درآمده است. حال که هم سخت افزار و هم نرم افزار جهش فوق‌العاده‌ای داشته‌اند، درون خودرو حتی هوشمندتر از گذشته شده است: نمایشگرهای عالی تا پنج صفحه نمایش بزرگ، در کنار تکنولوژی OLED، کنترل و سیستم‌های راحتی اتومبیل را حتی ساده‌تر از گذشته می‌کنند. امکانات شخصی سازی و عملکرد نوآورانه بسیار گسترده‌تر از پیش شده است. این موضوع به وضوح در صندلی‌های عقب قابل لمس است، اما در صندلی راننده نیز می‌توان آن را احساس کرد: برای مثال، نمایش سه بعدی راننده برای اولین بار تنها با فشردن یک دکمه، یک تصویر فضایی ایجاد می‌کند. تاثیر واقعی سه بعدی را نیز می‌توان بدون نیاز به استفاده از عینک سه بعدی مشاهده کرد.

در صورت درخواست نیز می‌توان دو نمایشگر HUD (head-up displays) متفاوت برای این اتومبیل سفارش داد. HUD بزرگتر محتوای واقعیت افزوده (AR: augmented reality) ایجاد می‌کند. برای مثال هنگام مسیریابی فلش‌های رو به پایینی (معروف به استخوان ماهی: fishbone) به صورت مجازی لبه‌های جاده را دقیقاً نشان می‌دهند. برای سیستم‌های کمکی، اطلاعاتی نظیر فاصله فعال کمکی نمایش داده می‌شود. تصویر به صورت مجازی در یک فاصله 10 متری به نمایش در می‌آید. ناحیه نمایش نیز به اندازه مانیتوری با قطر 77 اینچ است.

صدای راهنمای “Hey Mercedes” با فعال کردن سرویس‌های آنلاین در اپلیکیشن “Mercedes me” حتی بیش از پیش توان یادگیری و تکلم خواهد داشت. علاوه بر آن، دستورات خاصی می‌تواند حتی بدون نیاز به رمز فعال سازی “Hey Mercedes” نیز انجام شود. یکی از این دستورات پاسخ به یک تماس تلفنی می‌باشد. “Hey Mercedes” حالا عملکرد اتومبیل را نیز توضیح داده و به سوالات اطلاعات عمومی پاسخ می‌دهد. در مرسدس کلاس اس صدای راهنما ( هی مرسدس) می‌تواند از صندلی عقب نیز کنترل شود. راهنمای داخلی MBUX با استفاده از دوربین‌هایی که در پنل مدیریتی بالای سر سرنشینان تعبیه شده و همچنین الگوریتم‌های یادگیری، هدف و قصد سرنشینان را تشخیص داده و پیشبینی می‌کند. این سیستم این کار را با تفسیر جهت سر، حرکات دست و زبان بدن انجام داده و با عملگرهایی که در اتومبیل تعبیه شده پاسخ می‌دهد. راهنمای داخلی MBUX علاوه بر بهبود راحتی عملکرد، ایمنی را نیز ارتقا می‌دهد. برای مثال حتی پیش از شروع سفر، چنانچه دوربین یک صندلی کودک را در صندلی جلوی اتومبیل تشخیص دهد اما کمربند ایمنی بسته نشده باشد به راننده اطلاع می‌دهد.

صندلی‌ها: حجم زیادی از تکنولوژی‌های پیشرفته برای راحتی در سفرهای طولانی

صندلی‌ها طوری طراحی شده‌اند که انگار سرنشینان را دعوت به نشستن و آرامش می‌کنند. نوع طراحی به کار رفته در آن، با لایه‌های سه بعدی روان احساس سبکی و راحتی را منتقل می‌کند. روکش‌های متفاوت صندلی به آنها ویژگی‌ها و خصوصیات متفاوتی می‌دهد. برای مثال خطوط طولی چرم لوگانو به آنان ظاهری اشرافی و مدرن می‌بخشد، در حالی که در سمت مقابل، الگوی لوزی شکل چرم ناپا و چرم ناپا انحصاری، تداعی کننده یک طراحی کلاسیک و مفهومی هستند.

به کار رفتن نوزده موتور الکتریکی در صندلی‌های جلویی تضمین کننده یک سواری راحت است، عددی که پیچیدگی تکنولوژی به کار رفته در صندلی‌ها را به ما نشان می‌دهد. با این حال تنها راحتی برای برند پرافتخار مرسدس بنز کافی نیست، صندلی‌ها در بحث ایمنی نیز نقشی اساسی ایفا می‌کنند. و نیازی به توضیح نیست که وقتی صحبت از سلامت لوکس به میان می‌آید: تمام صندلی‌های قابل سفارش برای مرسدس کلاس اس نشان تایید کمپین صندلی سلامت (Healthy Seating campaign)[1] را دریافت می‌کنند. در کلاس اس جدید ده برنامه ماساژ متفاوت وجود دارد. این متدهای ماساژ از موتورهای لرزاننده استفاده می‌کنند و می‌توانند با تاثیر متد ماساژ آرامش بخش سنگ گرم عمل کنند. (hot-stone principle: یک نوع ماساژ که در آن از سنگهای گرم برای برخی اهداف درمانی استفاده می‌شود). برای این منظور، سیستم گرمایش صندلی‌ها با محفظه‌های بادی که درون آنها تعبیه شده ترکیب شده‌اند. محفظه‌های هوا به سطح صندلی نزدیکتر هستند، بنابراین کنترل و لمس آنها ساده تر خواهد بود.

برنامه‌های راحتی انرژی بخش: سفری راحت و در عین حال سلامت

تنها با فشردن یک دکمه یا فرمان صوتی، رویکرد جامع “سالم و سلامت” راحتی انرژی بخش یک تجربه ملموس از سیستم‌های راحتی کلاس اس برایتان به ارمغان آورده، و حاوی برنامه‌هایی است که بواسطه آن می‌توانید آنها را با هم و یک جا تجربه کنید. در کنار آن، سیستم فضای مناسبی را درون خودرو ایجاد می‌کند؛ برای مثال انرژی بخشی در زمان رانندگی در جاده‌های طولانی و خستگی ناشی از آنها یا منتقل کردن احساس آرامش در زمان تنش یا استرس سرنشینان. سیستم راهنمای انرژی بخش حتی برنامه‌های نشاط آور و سالم را بسته به اطلاعات سفر به شما پیشنهاد می‌دهد. این سیستم همچنین اگر راننده پوشاک مناسبی به تن داشته باشد، اطلاعات مرتبط با کیفیت خواب و سطح اضطراب را در الگوریتم هوشمند خود در نظر می‌گیرد.

سیستم‌های رانندگی خودکار و رانندگی کمکی: پشتیبانی بیشتر از راننده

سیستم home office به زودی در اتومبیل نیز در دسترس خواهد شد. حتی برای کسانی که پشت فرمان می‌نشینند. حداقل اگر یک اتومبیل مرسدس بنز را می‌رانند. چرا که مرسدس بنز می‌خواهد سیستم رانندگی اتوماتیک را در مرسدس بنز کلاس اس در شرایط خاص تحقق بخشیده و به الزامات قانونی آنچه به عنوان سیستم سطح سوم[1] می‌شناسیم دست یابد. انتظار می‌رود که از نیمه دوم سال 2021 میلادی، مرسدس کلاس اس بتواند با تحت شرایط خاصی با سیستم رانندگی خودکار جدید در شرایطی که تراکم ترافیک بالا بوده یا جاده‌های مناسب وسایل نقلیه در آلمان تردد کند. با برداشتن فشار از روی راننده، به آنها اجازه داده می‌شود تا به فعالیت‌های دیگری[2] مانند جست و جو در صفحات وب یا بررسی ایمیل‌های خود در دفتر کار سیار خود در اتومبیل پرداخته و بنابراین از زمان خود استفاده بهتری کنند.

راننده می‌تواند با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند اتومبیل را از راه دور پارک کرده یا از پارک خارج کند. عملیات تا حد قابل توجهی ساده شده است. چنانچه سیستم هوشمند پارک خودکار اتومبیل از قبل بر روی آن نصب شده باشد، مرسدس کلاس اس برای سیستم اتوماتیک پارک خودرو آماده است (AVP, SAE Level 4). در رابطه با تجهیزات اختیاری ضروری و سرویس اتصال مربوط به آن (بسته به کشور مربوطه)، کلاس اس جدید تکنولوژی لازم برای ورود و خروج از پارکینگ‌های طبقاتی که مجهز به زیرساخت‌های AVP هستند را در حالت تمام اتوماتیک و بدون نیاز به راننده دارد؛ البته در صورتی که مقررات ملی نیز اجازه چنین کاری را بدهد.

سیستم‌های تعلیق: چابکی و قابلیت مانور بیشتر با فرمان پذیری محور عقب

سیستم‌های تعلیق نوآورانه، یک تجربه تحسین برانگیز از رانندگی با کلاس اس جدید را تضمین می‌کند. سیستم هدایت محور عقب (اختیاری) به همراه زاویه فرمان تا 10 درجه، قابلیت مانور این اتومبیل را در مناطق شهری تا سطح یک خودروی کوچک بالا می‌برد. مسیر دایره ای مورد نیاز برای دور زدن تا دو متر کوتاهتر شده است.

طراحی ظاهری: نسبت‌های عالی برای یک ظاهر کلاسیک

با یک برآمدگی کوتاه در جلو، فاصله طولی بین دو محور و برآمدگی متناسب در عقب، کلاس اس به عنوان یک اتومبیل چهاردر کلاسیک با نسبت‌های بی نقص طراحی شده است. عریض بودن خودرو و تایرهای مسطح نصب شده بر روی آن، به همراه طراحی مدرن، به خودرو ظاهری عضلانی می‌بخشد. خطوط کناری، تا حد زیادی در طرفین محو شده است. سطح منحنی آن که هوشمندانه طراحی شده در کنار ظاهر تراش خورده آن، جلوه‌های نوری خاصی ایجاد می‌کند. در قسمت جلو نیز پنجره جلو رادیاتور مشبک، بیننده را محصور می‌کند.

چراغ‌های جلو، ظاهر جلوی اتومبیل را تعریف می‌کند. این چراغ‌ها مجهز به نور رانندگی سه نقطه‌ای در روز می‌باشند که از ویژگی‌های بارز کلاس اس محسوب می‌شود، اما در مجموع مسطح‌تر و کوچکتر هستند. دستگیره‌های در مسطح (اختیاری) یک ابتکار کاملاً نوین محسوب می‌شوند. آنها در هنگام نزدیک شدن راننده، یا تماس با سطح خارجی در، به صورت الکترونیکی ظاهر می‌شوند. دسترسی بدون کلید نیز توسط KEYLESS_GO فراهم شده است.

ظاهر دینامیک اتومبیل تا قسمت پشتی آن نیز ادامه دارد. طراحی با ظرافت، مشخصات و ویژگی‌های داخلی دقیق، عملگرهای انیمیشنی خاص و چراغ‌های عقبی که حکایت از کیفیت بسیار بالا دارند، باعث می‌شوند کلاس اس جدید چه در روز و چه در شب کاملاً متمایز و قابل تشخیص باشد.


[1]  SAE Level: سیستم رانندگی اتوماتیک برخی وظایف خاص رانندگی را به عهده می‌گیرد. هرچند همچنان به یک راننده نیاز است. راننده باید همواره آماده باشد تا کنترل وسیله نقلیه را هر زمان که اتومبیل از او خواست به دست گیرد.

[2]  گستره فعالیت‌های ثانویه قانونی، بسته به مقررات راهنمایی و رانندگی هر کشور تعیین می‌شود.

چراغ‌ها: تکنولوژی دیجیتال خلاقانه چه در درون و چه در بیرون اتومبیل

سیستم چراغ‌های دیجیتال (اختیاری) برای اولین بار است که وارد سری تولیدات انبوه مرسدس بنز شده‌اند. این انتخاب عملگرهای کاملاً تازه‌ای را در اختیار خریدار قرار می‌دهد[1]:

  • اخطار در مورد عملیات راهسازی و جاده‌ای با نشان دادن یک نماد بیل مکانیکی روی سطح جاده
  • انداختن یک نورافکن بر روی عابران پیاده کنار جاده به عنوان یک اخطار
  • چراغ‌های راهنما، علائم توقف یا ورود ممنوع نیز با نمایش یک علامت اخطار روی سطح جاده نشان داده می‌شوند
  • راهنمای جاده‌های باریک با نشان دادن خطوط راهنما بر روی سطح جاده.

در هر یک از چراغ‌های جلوی اتومبیل، نور دیجیتال دارای یک ماژول نوری است که دارای سه چراغ LED فوق العاده نیرومند بوده و نور آن توسط 1.3 میلیون ریز آینه بازتاب و تابانده می‌شود. کیفیت حاصل از این سیستم بیش از 2.6 میلیون پیکسل به ازای هر وسیله نقلیه است. این موضوع اجازه توزیع نور بسیار دقیقی را می‌دهد، که باعث می‌شود نور بالای کمکی در صورت حذف علائم جاده و ترافیک ناشی از نور پایین، 100 برابر دقیق‌تر از نور 84 پیکسل باشد. تغییر تدریجی نور/سایه و توزیع نور در تمام عملگرهای دیگر نوری نیز، با بهینه سازی نور مه شکن، چراغ‌های بزرگراه یا نور شهری با دقت بسیار بیشتری تنظیم شده‌اند.

آیرودینامیک: شبیه سازی‌های گسترده جریان هوا در فاز اولیه توسعه

ضریب آئرودینامیک Cd 0.22،[2] کلاس اس یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای دنیاست، مخصوصاً در کلاس اتومبیل های چهاردر لوکس. هرچند مساحت قسمت جلوی کلاس اس (A) جدید با کمی افزایش به 2.5 متر مربع رسیده، ضریب اصطکاک هوای آن نسبت به مدل قبلی کاهش یافته است. حاصل ضریب آیرودینامیک A  به میزان 0.56 متر مربع بوده، که یعنی پس از تغییرات ایجاد شده نسبت به مدل پیشین، 0.02 متر مربع کمتر از آن می‌باشد. اندازه گیری‌های آیرو دینامیک موثر بر بدنه، زیر بدنه و قطعات قابل نصب و جدا سازی، چه در آزمایش تونل باد و چه در دنیای واقعی نتایج بسیار خوبی را نشان می‌دهد. شبیه سازی‌های گسترده جریان هوا نیز در فازهای اولیه طراحی و توسعه با استفاده از رایانه‌های فوق پیشرفته انجام شده بود.

پیشرانه: سهم بیشتر الکتریسیته، و در نتیجه بهینه سازی بالاتر

موتورهای خطی بنزینی و دیزلی در کلاس‌های خروجی متفاوت، اولین گزینه‌های انتخابی برای موتورکلاس اس جدید هستند. یک موتور هشت سیلندر وی شکل  به همراه یک ISG (integrated starter-generator) و سیستم الکتریکی (onboard) 48 ولت نیز به زودی برای سفارش در دسترس خواهد بود. یک موتور هایبرید قابل شارژ (plug-in) که تنها با اتکا به انرژی  الکتریکی توان پیمایش مسافت حدود  100 کیلومتر را دارد نیز در سال 2021 عرضه خواهد شد.


[1]  بسته به مقررات ترافیک جاده‌ای، در دسترس بودن و عملکرد این راهنماهای جدید ممکن است در بازارهای خاصی محدود باشد.

[2]  بهترین عملکرد در حالت SPORT+ رانندگی

گستره مدل‌های قابل عرضه برای S کلاس

S 400 d 4MATICS 350 d 4MATICS 350 dS 500 4MATICS 450 4MATIC  
9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONICاتوماتیکجعبه دنده
OM 656، 6 سیلندر خطیOM 656، 6 سیلندر خطیOM 656، 6 سیلندر خطیM 256، 6 سیلندر خطیM 256، 6 سیلندر خطی موتور (سری، تعداد سیلندرها و چینش)
29252925292529992999ccحجم موتور
243/ 330210/ 286210/ 286320/ 435270/ 367کیلو وات/ اسب بخارتوان خروجی
3600- 42003400- 46003400- 46005900- 61005500- 6100دور در دقیقه (rpm)دور موتور
16/ 2216/ 22کیلو وات/ اسب بخارتوان خروجی مضاعف به همراه تقویت کننده الکتریکی
700600600520500نیوتن.مترحداکثر گشتاور
1200-32001200-32001200-32001800-55001600-4500دور در دقیقه (rpm)دور موتور
250250نیوتن.مترگشتاور مضاعف به همراه تقویت کننده الکتریکی
7.0-6.5 (6.9-6.4)6.9-6.4 (6.8-6.3)6.7-6.2 (6.7-6.2)8.4-7.8 (8.4-7.8)8.4-7.8 (8.3-7.8)لیتر در هر 100 کیلومترمصرف سوخت ترکیبی[1] NEDC
186-171 (183-169)183-168 (180-166)176-163 (176-163)192-179 (192-178)191-178 (191-178)گرم در هر کیلومترمیزان آلایندگی CO2 ترکیبی NEDC
5.46.26.44.95.1ثانیهشتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ثانیه
250250250250250کیلومتر بر ساعتحداکثر سرعت

[1]  اعداد و ارقام ارائه شده، ارقام “NEDC CO2” هستند که مطابق با مقاله 2 شماره 1 آیین نامه اجرایی اروپا 2017/1153 اندازه گیری شده‌اند. ارقام مرتبط با مصرف سوخت بر اساس این آمار محاسبه شده‌اند. برای پایه محاسبه مالیات وسیله نقلیه موتوری ممکن است اعداد بزرگتری به کار روند. اطلاعات بیشتر در مورد اتومبیل‌های موجود، شامل اعداد WLTP را نیز می‌توان برای هر کشور در وبسایت www.mercedes-benz.com یافت.

وقتی صحبت از ایمنی مکمل به میان می‌آید، طراحی بدنه هوشمند و نوآوری‌های سیستم‌های محدود کننده حاکی از پیشرو بودن کلاس اس در این زمینه هستند. بدنه آلیاژی آلومینیومی جدید با بیش از 50 درصد آلومینیوم، نیازمندی‌های پرشماری را برطرف می‌کند: سطح بالای ایمنی در تصادفات، وزن پایین‌تر و بدنه به شدت مقاوم، تضمین کننده قابلیت بالای مانور و فرمان پذیری در رانندگی  در کنار محافظت عالی در برابر صداها و لرزش‌های مزاحم است. در زمان ضربات سخت جانبی، بسته به جهت ضربه، شدت آن و پر یا خالی بودن صندلی جلوی اتومبیل، کیسه هوای مرکزی جدید موقعیت خود را بین راننده و سرنشین صندلی جلو تنظیم کرده و احتمال برخورد سرهای آنان را کاهش می‌دهد. این کیسه هوا در پشتی صندلی راننده در مرکز اتومبیل تعبیه شده است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *