شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

مراسم اهدای جایزه‌ی جهانی لوروس

کانسپت EQT

حس آزادی با وی کلاس

جایزه مسابقه کاپ مرسدس بنز

تعریف جدیدی از لاکچری

تعریف جدیدی از لاکچری10

مدل جدید مرسدس- مایباخ کلاس اس

          از ابتدای رونمایی این برند در سال ۲۰۱۵، تا کنون شصت هزار دستگاه مرسدس- مایباخ کلاس اس در سراسر جهان به مشتریان تحویل داده شده است. در سال ۲۰۱۹ با فروش دوازده هزار دستگاه مایباخ کلاس اس ، رکورد فروش این مدل شکسته شد. نرخ رشد فروش در چین حدودا دو برابر گذشته بود. در کنار چین، بازار‌هایی مثل روسیه، کره‌ی جنوبی ایالات متحده و آلمان نیز از این خودرو استقبال خوبی کرده‌اند. به نظر می‌رسد که داستان موفقیت‌های مرسدس- مایباخ ادامه خواهد داشت. این برند با ترکیب فناوری‌های به روز استفاده شده در خودرو‌های پرچم‌دار مرسدس- بنز با سنت و گذشته‌ی منحصر به فرد برند مایباخ، خودرو‌های قابل تحسینی وارد بازار کرده است. هجده سانتی‌متر طول بیشتر نسبت به مدل‌های کلاس اس مرسدس بنز، مزیت خود را در فضای تحت اختیار سرنشینان عقب به خوبی نشان می‌دهد. به لطف انعطاف منحصر به فرد صندلی‌های استفاده شده، از این فضا می‌توان هم برای کار و هم برای استراحت استفاده کرد. این فضا با جزئیات لوکسی مثل صفحه‌هایی از جنس چوب در اطراف صندلی‌ها به بالا‌ترین سطح از لاکچری رسیده است. مرسدس مایباخ کلاس اس در ۱۹ می سال ۲۰۲۱، روانه‌ی بازار‌های آلمان شد.

رئیس هیئت مدیره‌ی برند مرسدس- مایباخ، درک فتزر می‌گوید: با تولید مرسدس- مایباخ کلاس اس جدید، پس از گذشت یک قرن از شروع به کار این برند، وارد فاز جدیدی از تولید خودرو‌های لوکس شده‌ایم. درست مثل گذشته، مشتریان امروزی هم توقع زیادی از تولید کننده در قبال خاص بودن، شخصی بودن، زیبایی و برازندگی در استاندارد‌های فرست‌کلاس و استفاده از به‌روز‌ترین فناوری‌ها دارند. این مدل جدید با تمرکز بر روی رفاه، راحتی، ایمنی و طراحی، توانسته به میزان فروش فوق‌العاده‌ای در دسته‌ی خودرو‌های لوکس دست یابد.

          مرسدس- مایباخ کلاس اس یک خودروی کلاسیک است که از طراحی مرسوم «سه جعبه» استفاده می‌کند. برای مثال از ویژگی‌هایی که این خودرو را متمایز می‌کنند می‌توان به کاپوت بزرگ به همراه جلوپنجره‌ی مخصوص مایباخ اشاره کرد که در رنگ کروم طراحی شده است. کلمه‌ی مایباخ نیز به زیبایی در کناره‌های کروم رنگ این جلو پنجره نوشته شده است. همچنین می‌توانید لوگوی مخصوص مایباخ را در ستون c خودرو ( ستون‌های خودرو‌ها در صنعت خودرو سازی از جلو به عقب به ترتیب حروف الفبا نامگذاری می‌شوند) مشاهده کنید. این خودرو را می‌توان به صورت سفارشی با در‌های الکتریکی برای سرنشینان عقب سفارش داد. جلو‌ه‌ی این خودرو را می‌توان با استفاده از دو رنگ برای بدنه‌ بیش از پیش خاص نشان داد. خطی جدا‌کننده بین این دو رنگ با استفاده از دست کشیده می‌شود که با بالاترین استاندارد‌های دنیا همخوانی دارد. ویژگی‌های دیگری مثل چراغ‌های جلوی دیجیتالی را نیز می‌توان به عنوان آپشن برای این خودرو سفارش داد. این ویژگی خودرو را قادر می‌سازد تا علامت‌ها و هشدار‌هایی را روی جاده، برای راننده و عابران پیاده به نمایش بگذارد. این سیستم با استفاده از سه لامپ LED قدرتمند در هر‌چراغ که نور آن‌ها با توسط ۱.۳ ملیون میکروآینه منعکس می‌شود، کار می‌کند.

تعریف جدیدی از لاکچری

داخل خودرو : فضایی بزرگ و راحتی در سطح بالا برای سرنشینان صندلی عقب

          طراحی داخلی مرسدس- مایباخ بر اساس طراحی جدید مرسدس- بنز کلاس اس طراحی شده است. داشبورد، کنسول مرکزی و پنل‌های روی در به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شناور و واحد به نظر برسند.

          تا حداکثر پنج نمایشگر در دسترس کاربران قرار دارد که شامل یک نمایشگر مرکزی OLED با ابعاد ۱۲.۳ اینچی که وظیفه‌ی کنترل درصد زیادی از عملکرد‌های خودرو را دارد. یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیگر فقط برای راننده تعبیه شده که با استفاده از فناوری نمایش سه بعدی، اطلاعات خودرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

          ظاهر خاص نمایشگر مخصوص راننده یک حالت منحصر به فرد است که اطلاعات مخصوصی را درباره مرسدس مایباخ نشان می‌دهد. در این نمایشگر جزئیاتی با رنگ مخصوص برند مایباخ یعنی رز گلد، طراحی شده که آن‌ را خاص می‌کند.

این رنگ برای نورپردازی داخلی هم به صورت آپشن ارائه می‌شود که از طرفی برای ایجاد فضایی دلنشین و از طرفی دیگر به عنوان یکی از ویژگی‌های ایمنی استفاده می‌شود. سیستم خوش‌آمدگویی برای سرنشینان با رقص‌نوری زیبا احساس خاص بودن را به ارمغان می‌آورد. این رقص‌نور چراغ‌های عقب، نمایانگر کیفیت بالا و لوکس بودن این مدل از تولیدات مرسدس- مایباخ محسوب می‌شود. البته شما می‌توانید از طریق سیستم کنترل مرکزی روشنایی، اندازه و مکان این رقص نور را تنظیم کنید یا کلا آن را غیر فعال کنید.

در این خودرو تعداد زیادی از جزئیات لوکس کلاسیک نیز وجود دارد. برای نمونه‌ای از این ویژگی‌ها می‌توان به فضای زیادی از صفحات چوبی برای صندلی‌های جلو که موجب زیبایی هرچه بیشتر فضای داخلی می‌شوند اشاره کرد.

فاصله‌ی دو محور این مدل چیزی در حدود هجده سانتی‌متر از مرسدس- بنز کلاس اس طویل‌تر است که این فضای اضافی تماما صرف افزایش راحتی سرنشینان عقب شده‌است. در زیر مقایسه‌ای از ابعاد را برای مثال ارائه کرده‌ایم:

کلاس اس با فاصله‌ی بین دو محور معمولی ( W223 )کلاس اس با فاصله‌ی اضافی بین دو محور ( V223 )مرسدس- مایباخ کلاس اس ( Z223 )
طول کلی
عرض کلی
ارتفاع کلی
فاصله‌ی بین دو محور

یکی دیگر از دلایلی که مالکان خودرو‌های مایباخ از صندلی‌های عقب استفاده می‌کنند، صندلی‌هایی با بالاترین سطح از رفاه به علاوه‌ی پکیج راننده‌ی شخصی است که به عنوان استاندارد در اختیارشان قرار می‌گیرد. سرنشینان قادر به تنظیم قسمت زیری و پشتی صندلی‌ها به صورت جداگانه خواهند بود. با جابه‌جایی صندلی جلو و بالا آمدن استراحت‌گاه پا، سطحی مسطح و راحت برای خوابیدن در این خودرو به وجود می‌آید که به نوع خود در میان رقبا یک ویژگی خاص محسوب می‌شود. فضایی که برای پای سرنشین در این خودرو ایجاد شده، نسبت به مدل قبلی پنج سانتی‌متر بیشتر شده است. سیستم ماساژ برای دست‌ها یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در کنار سیستم گرم کننده برای زانو و شانه‌ها، به صورت آپشن برای این خودرو در دسترس قرار دارد.

سیستم کنترل مرکزی MBUX : کاربری ساده‌تر نسبت به قبل

نسل دوم از سیستم MBUX در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد که اکنون در کلاس اس ارائه می‌شود. یکی از ویژگی‌های خاص این نسل، کارکرد شبکه‌ای با تعداد زیادی از سیستم‌های خودرو و جمع‌آوری داده‌های مختلف است. این سیستم در کنار پنج نمایشگر لمسی که با سیستم OLED طراحی شده‌اند، کاربری و کنترل وسیله‌ی نقلیه را حتی بیش از گذشته ساده کرده است. اکنون گزینه‌های بیشتری برای شخصی سازی خودرو تحت اختیار راننده قرار گرفته است. در صورت نیاز می‌توانید این مدل جدید از محصولات مرسدس- مایباخ را با دسترسی به سیستم MBUX برای صندلی‌های عقب نیز سفارش دهید.

           این نسل از سیستم کنترل مرکزی، اطلاعات مختلفی از رفتار‌های راننده را رصد می‌کند. اطلاعاتی مثل جهت چشم‌ها، اشارات دست‌ها و زبان بدن راننده را تحت نظر می‌گیرد تا با توجه به آن‌ها سیستم‌های خودکار خودرو را در بهترین تنظیمات خود قرار دهد و یا در صورت نیاز ترمز‌های خودکار خودرو را به کار بیاندازد. مرسدس- مایباخ کلاس اس می‌تواند رفتار سرنشینان عقب را با استفاده از حسگر‌های سه بعدی که در سقف خودرو تعبیه شده، رصد کند. برای مثال زمانی که به دنبال کمربند‌های ایمنی می‌گردید، این سیستم با تشخیص رفتار‌های بدن شما، کمربندی را که مخصوص شماست در اختیار شما قرار می‌دهد. سیستم خروج اضطراری نیز نسبت به گذشته توسعه داده شده و اکنون می‌تواند تشخیص بدهد که سرنشینان عقب نیز قصد خروج از خودرو را دارند.

بهبود مهندسی برای ایجاد قدرت به صورت مفید

این خودرو با دو مدل موتور در آلمان روانه‌ی بازار شده است. مدل S 580 4MATIC که با یک موتور هشت سیلندر بنزینی و سیستم برق رسانی ۴۸ ولتی و مدل S680 4MATIC که با همان موتور نام آشنای ۱۲ سیلندر خورجینی ارائه شده که برای اولین بار قدرت خود را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند.

گیربکس جدید 9G-TRONIC نیز که برای کلاس های اس و جی توسعه و تغییر یافته و اکنون شامل موتور الکتریکی، منابع الکتریسته و خنک کننده‌ی گیربکس نیز می‌شود. از این طریق می‌توان حتی در زمانی که موتور خودرو خاموش است، فضای داخلی را به خوبی خنک نگه داشت.

سیستم اگزوز جدید نیز به همراه فیلتر جدید بنزین برای تمیز کردن گاز‌های خروجی این خودرو استفاده می‌شود. حسگر‌های فشار و دما در کنار آخرین نسل از حسگر‌های اکسیژن از کارکرد درست خودرو با تحلیل گاز‌های خروجی اطمینان حاصل می‌کنند.

تعریف جدیدی از لاکچری4

سیستم تعلیق : طراحی شده بر اساس ایجاد راحتی

سیستم تعلیق بادی AIRMATIC این خودرو، به صورت مداوم ضربه‌گیر‌های خود را با جاده تنظیم می‌کند. راننده می‌تواند با استفاده از سیستم کنترل مرکزی خودرو، حالت موتور، فرمان‌پذیری و تعلیق خودرو را تعیین کند. این خودرو در بین حالت‌های معمول، حالتی با نام مایباخ دارد که در این حالت، خودرو تمرکز خود را کاملا بر روی راحتی می‌گذارد.

محور عقب این خودرو با داشتن ویژگی فرمان پذیری، قدرت مانور در مناطق شلوغ را به شدت افزایش می‌دهد. این ویژگی شعاع گردش خودرو را تا دو متر کاهش می‌دهد. خریداران می‌توانند بین دو مدل ۴.۵ درجه‌ای و ۱۰ درجه‌ای انتخاب کنند.

سیستم E-ACTIVE BODY CONTROL که به صورت آپشن ارائه می‌شود، در مدل‌های ۴۸ ولتی، با استفاده از حسگر‌های مختلف مسیر پیش رو را بررسی کرده و با توجه به آن و کنترل سیستم تعلیق و ارتفاع هر چرخ، سواری را تا حد زیادی راحت تر می‌کند. این سیستم حتی در زمان تصادف نیز با افزایش ارتفاع خودرو، ایمنی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

راحتی آکوستیک : کابینی ساکت با کم‌ترین لرزش

این مدل جدید شاخص کاهش صدای حرکتی اتومبیل را نسبت به خودرو‌های کلاس اس توسعه داده و وارد مرحله‌ی جدید کرده است. این افزایش شاخص فوق، بیشتر مربوط به سرنشینان صندلی‌های عقب می‌شود. برای مثال نسبت به مدل‌های قبلی، میزان فیبر‌های بیشتری در قسمت گلگیر عقب جهت کاهش صدای حین حرکت نصب شده است.

این شرکت برای اولین بار از سیستم حذف کننده صدا‌های جاده استفاده می‌کند. این سیستم با استفاده از موج‌های خاصی از صدا، صدا‌های ناخواسته‌ی جاده را از بین می‌برد. برای این کار بلند‌گو‌های برند بورمستر در خودرو تعبیه شده که صدای چهار بعدی با بالا‌ترین کیفیت تولید می‌کنند.

ایمنی: محافظت بیشتر در قبل و حین تصادف

در تمام محصولات برند مرسدس- مایباخ، همیشه تمرکز زیادی بر روی ایمنی قسمت پشتی خودرو بوده است. در تصادفات شدید، کیسه‌های هوایی که به صورت استاندارد ارائه می‌شوند می‌توانند نقش مهمی در کاهش صدمات مختلف به سر و گردن سرنشینان ایفا کنند.

در استفاده‌های روزانه، سیستم های کمکی رانندگی استرس وارده بر راننده را با استفاده از ویژگی‌هایی مثل سیستم کروز کنترل متغیر، تنظیم فاصله و فرمان‌دهی بین خطوط، تا حد زیادی کاهش داده و امنیت راننده و سرنشینان را تضمین می‌کند. این ویژگی‌ها راننده را قادر می‌سازد تا برای زمان بیشتر هوشیار بوده و با ایمنی و راحتی بیشتری به مقصد خود برسد. در مواقع اضطراری نیز سیستم های کمکی رانندگی می‌تواند با توجه به شرایط، خودرو را کنترل کرده و از تصادفات سنگین جلوگیری کند.

برند: تعیین کننده‌ی مرز‌های لاکچری در ۱۰۰ سال گذشته

مرسدس- مایباخ برندی مشهور در دنیای خودرو‌های لوکس است که به صورت مدوام خود را بهینه سازی می‌کند. در گذشته این برند به عنوان یکی از پایه گذاران گروه خودرو‌های لوکس محسوب می‌شده و همیشه به دنبال ویژگی‌های جدید و آینده نگرانه در خودرو‌های خود بوده است. امروزه بیش از هر زمان دیگری مرسدس-مایباخ به عنوان «خبره در لاکچری» شناخته می‌شود. این برند فناوری‌های به روز شرکت مرسدس- بنز را با ویژگی‌های لوکس و مجلل برند مایباخ ترکیب می‌کند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *