شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

لغو عاملیت 2125 ولنجک تهران

برگزاری جلسات کمیته راهبردی دانشگاه علمی کاربردی

افتتاح نمایندگی جدید شرکت ستاره ایران در شهر اهواز. بزودی

بهره‌گیری از امکان‌های پیشرفته‌ی رنگ‌آمیزی خودرو در تعمیرگاه مرکزی ستاره‌ی ایران

بهره‌گیری از امکان‌های پیشرفته‌ی رنگ‌آمیزی خودرو در تعمیرگاه مرکزی ستاره‌ی ایران

رنگ‌آمیزی خودرو در تعمیرگاه مرکزی ستاره‌ یران با بیشترین دقت و ظرافت، به‌صورت مکانیزه و با بهره‌گیری از بهترین تجهیزها و امکان‌های روز جهان، انجام می‌شود.

برای رنگ‌آمیزی در تعمیرگاه مرکزی ستاره ایران، از اتاق رنگ مخصوصِ Verta Conquer، ابزارها و تجهیزهای جانبیِ آن استفاده می‌شود. این کوره‌ی رنگ، ۴ فیلتر دارد تا شرایط لازم برای رسیدن به بالاترین کیفیتِ ممکن در رنگ‌آمیزی را ایجاد کنند. این فیلترها به کاهش آلودگی‌های ذره‌های معلق در هوا هنگام رنگ‌آمیزی، کمک می‌کنند. در اتاقِ رنگ برخلافِ فضاهای بیرونی، گردش هوا به‌صورت کنترل‌شده، جریان دارد. میزان درجه‌ی گرمای هوا در این اتاق، قابل تنظیم است و متناسب با استانداردهای مشخص‌شده، خشک‌کردن رنگ در آن انجام می‌شود. برای خشک‌کردن رنگ‌ها در برخی از لکه‌گیری‌ها، از دستگاه خشک‌کنِ مادون‌قرمز (Infrared) استفاده می‌شود. این دستگاه رنگ را از عمق به سطح، خشک می‌کند.

اختلال‌هایی در رنگ‌آمیزی‌های سنتیِ خودرو ایجاد می‌شود که کیفیت نهاییِ رنگِ خودرو را کاهش می‌دهد. وجودِ روغن در کمپرسورهای پاشش رنگ، باعث این اختلال‌ها می‌شود. در اتاق رنگ Conquer 7260 Verta برای پاشش رنگ، از ستونِ هوای فشرده استفاده می‌شود. استفاده از ستون ِفشرده‌ی هوا و کمپرسورهای بدون روغن (Oil Free) در این اتاق‌های رنگ، باعث رسیدن به بالاترین کیفیت رنگِ خودرو می‌شود. در اتاقِ رنگ برای جلوگیری از ورود آبِ موجود در هوا به فرایند رنگ‌آمیزی خودرو، سامانه‌ی خشک‌کن در مسیر باد و هوا قرار داده‌شده است. این سامانه، آب را از هوا می‌گیرد و از ورود آن به فرایندِ رنگ‌آمیزی خودرو جلوگیری می‌کند.

ذره‌های معلق در هوای اتاق رنگ، در ۳ مرحله فیلتراسیون شده و از هوا جدا می‌شوند. میزان حساسیت و دقت این فیلترها برای بالا بردن کیفیت رنگ‌آمیزی به‌اندازه‌ای است که حتی ذرات Odere (مولکول‌هایی که بو را ایجاد می‌کنند) را نیز از هوا جدا می‌کنند. هم‌چنین از ورود آن‌ها به فرایند رنگ‌آمیزی، جلوگیری می‌کنند. رنگ‌ها از طریق شلنگ‌های Silicon Free و به وسیله‌ی گان‌های مخصوصِ پاشش رنگ، روی خودرو پاشیده می‌شوند.

برای رنگ‌آمیزی خودروها در تعمیرگاه‌های ستاره‌ی ایران، از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که توصیه‌شده‌ی شرکتِ «دایملر» هستند. این رنگ‌ها ازنظر درخشش، استحکام و پوشش، از بالاترین استانداردهای جهانی برخوردارند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *