شرکت ستاره ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران

اخبار و رویدادها

مطالب مرتبط

مراسم اهدای جایزه‌ی جهانی لوروس

کانسپت EQT

حس آزادی با وی کلاس

جایزه مسابقه کاپ مرسدس بنز

ترسیم مسیریابی آینده در خودروهای تمام اتوماتیک و خودران مرسدس بنز

ترسیم مسیریابی آینده در خودروهای تمام اتوماتیک و خودران مرسدس بنز

ترسیم مسیریابی آینده در خودروهای تمام اتوماتیک و خودران؛ نقشه هایی با دقت و کیفیت بالا!

محققین در حال بهینه سازی سیستم های ناوبری خودکار، برای به وقوع رساندن رویای رانندگی تمام اتوماتیک هستند و در این زمینه به موفقیت های مثال زدنی ای دست پیدا کرده اند.

مسیر تحقق خودرو های هوشمند بدون راننده، قطعا مسیری هموار و آسان نیست، اما می توان آن را به پازلی تکه تکه تشبیه نمود. در سال های اخیر، این پازل توسط محققین دایملر و مرسدس-بنز در حال تکمیل و رسیدن به شکل نهایی خود است. با توجه به سرعت روز افزون دستاورد های علمی پژوهشی این محققین، انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ سطح ۴/۵ اتوماسیون رانندگی (رجوع شود به اینفو گرافیک زیر) قابل دست یابی باشد. در این مسیر، تکنولوژی های مسیریابی و پردازش ابری، نقش مهم و تاثیر گذاری را ایفا می کنند.

سختی مسیر رانندگی اتوماتیک، فقط چالش های تکنولوژیک و فنی نیست؛ بلکه در قوانین راهنمایی و رانندگی در سراسر دنیا نیز باید تمهیداتی برای این مفهوم در نظر گرفته شود. در سطح جهانی شش سطح از ۰ تا ۵ برای رانندگی تعیین شده است. سطح صفر، رانندگی تماما بر عهده راننده خودرو است؛ و در سطح پنج به صورت کاملا خودکار و بدون نیاز به کنترل راننده می باشد.

آقای ادزارد اووربیک (Edzard Overbeek)، مدیر مرکز تحقیقاتی HERE  که در سال های اخیر با شرکت های بزرگ خودرو سازی مانند Audi و BMW و دایملر همکاری داشته است، در حال سرمایه گذاری و توسعه سیستم جمع آوری نقشه های دقت-بالا از جاده ها و خیابان های سراسر دنیا است؛ این پروژه با همکاری شرکت های سازنده چیپ های گرافیکی مانند Intel و NVIDIA در حال انجام است.

پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵، ۵۰ پتابایت (petabytes) نقشه دقیق از خیابان ها و جاده های سراسر دنیا ذخیره شود. این نقشه برداری ها توسط سنسور های سونار، دوربین های دارای استاندارد نظامی و رادار های زمینی صورت می گیرد.

منبع:media.daimler.com

ترسیم مسیریابی آینده در خودروهای تمام اتوماتیک و خودران مرسدس بنز2

این نوشته را به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *